EASEUS Todo Backup Home Free este un software care din perspectiva multora este cea mai eficienta suita de backup Free.
EASEUS Todo Backup Home este un program gratuit de backup si recuperare a datelor, de orice fel ar fi acestea: poze, muzica, video, documente, aplicatii, etc.
EASEUS Todo Backup Home este un program care va permite sa creati copii de rezerva complete a sistemului dvs,
Astfel incat in cazul cand fisierele sunt sterse accidental, corupte de catre un virus sau cand hard-ul sau unul din hard-uri cedeaza, etc.
Sa aveti acces simplu la toate fisierele de rezerva si informatiile vitale.
Printr-un backup puteti evita chiar reinstalarea SO-ului (windows-ului), in cazul in care sistemul este afectat serios de o eroare, instalare de programe instabile, virus sau din alte cauze.
Pe parcurs aveti posibilitatea sa modificati fisierele, sa le stergeti sau sa adaugati fisiere noi.
Se pot salva fisiere si foldere individuale, aceste operatiuni pot fi programate dupa cum doreste utilizatorul.
Backup-ul poate fi salvat local – pe HDD, pe un FTP sau CD\DVD.
EASEUS Todo Backup este util dacă doriţi să faceţi upgrade la hard disk-uri mai mari, fără a reinstala sistemul de operare şi aplicaţiile din nou.
Programul este o buna alternativa la softurile costisitoare gen Acronis True Image sau Norton Ghost.
Are capacitatea de a face backup complet sau incremental (salveaza doar fisierele modificate de la ultimul backup efectuat) al unei partitii sau HDD.
De asemenea poate clona o partitie sau un intreg hard disk.
Daca PC-ul tau nu mai porneste si ai un backup efectuat, Todo Backup are solutia: poti crea un disc bootabil de recuperare a datelor rapid si eficient.
Este probabil cel mai bun program gratuit de backup existent pe piata si merita sa-l incercati.
Pe langa principala sa functie mai ofera si alte facilitati.
Caracteristici:
- Backup si recuperare – Faceti backup intregului sistem , incluzand sistemul de operare si aplicatiile instalate .
- Backup al Folder-elor si Fisierelor – Aveti posibilitatea de a face backup unui folder sau unui fisier specificat de voi.
- Backup inscremental – Acest tip de backup stocheaza doar fisierele modificate de la ultimul backup , salvand timp si spatiu pe HDD.
- Programarea backup-ului – Puteti de asemeni sa programati un backup. Aceasta actiune se realizeaza foarte simplu , urmand un wizard.
- Management-ul Backup-ului – Prin aceasta facilitate puteti manageria backup-urile foarte simplu. Puteti sa le modificati sau sa le stergeti cand doriti voi
- Tool-uri utile – EASEUS Todo Backup Home mai ofera si cateva tool-uri foarte utile. Unul dintre acestea va permite sa creati o Clona a unei partitii sau a intregului HDD.
- Mai ofera si un utilitar denumit Partition Wipe cu care puteti sterge definitiv datele dintr-o partitie.
Compatibil cu Windows xp, Vista, Windows 7
Legea contrastului
Cum sa ne comportam pentru a obtine de la altii ceea ce dorim? Cum sa
procedam ca sa nu cadem, la randul nostru, in plasa altora? Episoadele
noului serial pe care il inauguram in acest numar va vor familiariza cu
tehnicile de manipulare, oferindu-va astfel si raspunsuri la intrebarile
de mai sus.
Un tinar novice si un calugar se plimbau prin gradina manastirii, citind
si comentand impreuna diferite pasaje din Biblie.
La un moment dat au simtit nevoia unei tigari, dar, nestiind daca incalca
vreo regula fumand in timpul studiului, s-au hotarit sa ceara, dupa masa,
permisiunea parintelui staret.
Cand s-au intilnit a doua zi, calugarul fuma linistit, spre nedumerirea
novicelui:
"Frate, mie staretul mi-a interzis sa fumez, tie cum de ti-a permis?"
"Nu stiu... Tu ce i-ai spus?"
"I-am cerut sa-mi dea voie sa fumez in timp ce citesc Biblia."
"Vezi, aici ai gresit. Eu i-am cerut sa-mi dea voie sa citesc Biblia in
timp ce fumez."
De ce o cerere formulata intr-un anumit mod este respinsa pe cand aceeasi
cerere, formulata intr-o alta maniera este aprobata?
Ce determina o persoana sa accepte dorintele noastre? Si ce ne impinge pe
noi sa acceptam dorintele altora, deseori fara nici o placere si impotriva
interesului nostru, pierzind adesea timp si bani?
Exista, binenteles, tehnici strict manipulatoare, cum ar fi programarea
neurolingvistica si hipnoza, care permit ocolirea comportamentului
rational al interlocutorului, pentru a accede direct la comportamentul
inconstient al acestuia...
Fara a merge insa chiar atat de departe, putem sa observam in fiecare
actiune a noastra dorinta de a-i influenta pe ceilalti, utilizand
instinctiv tehnici mai mult sau mai putin corecte (sa nu uitam ca, dupa
cum am scris in mai multe randuri, obiectivul final al oricarui act de
comunicare este obtinerea unui comportament).
Este suficient sa privim in jur: de la copilul care plinge ca sa obtina o
jucarie, pana la spalatorul de parbrize din intersectie, care intai
stropeste parbrizul si apoi il intreaba din ochi pe sofer daca este de
acord, toti duc o lupta permanenta pentru a obtine ceva de la altcineva.
Este natural, si noi procedam la fel.
Sa pornim de la o premisa: lumea contemporana este atat de complexa,
incat, pentru a ne descurca in sarcinile noastre cotidiene, ne-am
dezvoltat inca din copilarie o serie de programe de comportament in baza
carora reactionam automat la situatiile intalnite, fara a ne face un
calcul global.
De exemplu, daca cineva ne face un cadou, suntem "programati" sa ne simtim
datori si sa cautam sa ne revansam cat mai curand.
La fel, avem programe care ne obliga sa ne conformam asteptarilor
comunitatii in care traim, sa ne tinem de cuvant, sa ne supunem
autoritatii etc.
Aceste programe functioneaza, de obicei, bine si au utilitatea lor
sociala: cine nu-si respecta obligatiile nu este o persoana pe care se
poate conta, si cine nu restituie favorurile este rapid catalogat ca
ingrat. Justificari similare sunt valabile si pentru alte mecanisme.
Sa retinem ca aceste scheme sunt automate si nu necesita interventia
partii noastre rationale.
Ca urmare, nu este de mirare ca cine le cunoaste le poate utiliza in
avantajul propriu, pentru a constrange la un comportament determinat.
Si, binenteles, fiecare tehnica este cu atat mai eficienta cu cat ne dam
seama mai putin ca ea este aplicata. In acest articol, ca si in cele
urmatoare, vom analiza impreuna cateva din aceste mecanisme. Veti fi
surprinsi sa descoperiti cat de des sunt utilizate, fie si inconstient,
principiile prezentate aici.
Legea nr.1: Legea Contrastului
Aceasta lege spune ca doua lucruri diferite par si mai diferite atunci
cand sunt puse alaturi sau, alt sens, un lucru poate capata dimensiuni
diferite in functie de contextul in care este plasat (de exemplu, viteza
de 100 km/h ne va parea mai mare sau mai mica, dupa modalitatea in care o
atingem: accelerand de la 40 km/h sau incetinim de la 150 km/h).
Frumusetea acestei legi consta in faptul ca ea functioneaza nu numai
perfect, ci si insesizabil.
Cine o foloseste poate profita din plin de noi fara a avea nici un moment
aerul ca o face.
Nu credeti? Hm...
Stiti ce mi-a spus patronul unei agentii imobiliare?
"Pastrez mereu in oferta 2-3 apartamente oribile la preturi umflate, in
oricare zona a orasului, si pe acestea le prezint clientilor la prima lor
vizita. Dupa ce vad aceste porcarii, casa pe care intr-adevar vreau sa
le-o prezint li se pare minunata!"
Alt exemplu: un seminar de 3 zile in Statele Unite poate ajunge la 2.000
$, excluzìnd cheltuielile de cazare si de masa, dar o video caseta care
prezinta aceleasi lucruri poate fi achizitionata pentru "doar" 200 $. Fata
de prima suma, a plati 200 $ pentru o videocaseta nu pare prea mult.
Sau, sa zicem ca vreti sa cumparati o masina cu 10.000 $. Dupa ce va lasa
sa va acomodati cu aceasta cifra, vanzatorul incepe sa va arate, pe rand,
si dotarile suplimentare:
radio (200 $), telecomanda (100 $), alte facilitati (150 $) si, in final,
vine fraza:
"Nu puteti lasa o asemenea masina fara sistem antifurt. Costa doar 500
$!".
Aceste ultime sume vi se vor parea minore fata de cei 10.000 $.
Oricine are experienta in vanzarea de masini (dar acest lucru este
valabil, de exemplu, si pentru calculatoare) stie ca se poate ajunge la
niste preturi total uluitoare doar datorita unor accesorii aparent
inofensive. Si in timp ce voi ramaneti cu contractul semnat, intrebandu-va
cum a fost posibil si fara a putea invinui pe altcineva decat pe voi
insiva, pe fata vanzatorului apare acel suras ce denota forta si
cunoastere, specific maestrului de arte martiale.
Din pacate, imi lipseste spatiul pentru alte exemple, multe dintre ele
foarte instructive si distractive.
Daca vreti sa "faceti practica" vis-a-vis de aplicabilitatea Legii
Contrastului, observati de cate ori judecata voastra despre ceva este
conditionata de context si incepeti sa va intrebati daca acest context
este intr-adevar intamplator.
Este posibil sa aveti mai mult decat o surpriza.
La revedere, pe numarul viitor, unde vom analiza legea nr.2, a obligatiei
si a revansarii.
O lucrare actuala, veche de 2.500 de ani!
Vorbind despre metode de convingere, desi vreau sa va prezint cele mai
diabolice tehnici nascocite de profesionistii moderni ai psihologiei
manipularii, nu ma pot abtine sa nu-l aduc aminte pe Aristotel, a carui
"Retorica" ar merita sa depaseasca perimetrul universitatilor de
filologie, pentru a fi introdusa in cursurile de vanzare si management.
Aristotel scria ca persuasiunea cuprinde 3 elemente:
ETHOS (partea morala sau caracterul), LOGOS (partea rationala) si PATHOS
(partea emotionala sau pasiunea).
Fiecare element este necesar, dar nu poate realiza persuasiunea de unul
singur. Sa facem o scurta analiza si sa vedem cum ne pot fi ele utile dupa
25 de secole.
ETHOS Etica este piatra unghiulara a persuasiunii. Daca nu inspirati
incredere si integritate, nimeni nu va fi dispus sa va creada, indiferent
cat de perfectionate ar fi tehnicile voastre. Este posibil sa exersati
crearea unei aparente de sinceritate si onestitate (escrocii se bazeaza pe
o asemenea aparenta), dar nici o actiune de persuasiune pe termen lung nu
a fost construita pe fundamente nesincere (neoneste). Etica semnifica si
pregatirea si profesionalismul.
LOGOS Partea rationala este, evident, foarte importanta, dar singura nu va
obtine decat consensuri firave. Oricare ar fi mesajul prezentat, trebuie
sa fiti clari, simpli, directi. Daca aveti o logica in vorbire, sunteti
usor de urmarit, iar daca va ajutati si cu exemple, mesajul este mai usor
de vizualizat, de inteles. Aceasta parte trebuie metinuta cat mai scurta
posibil si limitata la strictul indispensabil.
PATHOS Logica ne poate convinge la nivel teoretic, dar ceea ce ne face sa
actionam este intotdeauna emotia. Asadar, spune Aristotel, este necesar sa
vorbim cu pasiune si convingere, utilizand imagini puternice si exemple
care antreneaza direct interlocutorul. Doar daca ceea ce spunem ii va crea
sentimente profunde, vom reusi sa-l convingem de ceea ce ii propunem.
In concluzie, ori de cate ori cautati sa convingeti pe cineva de ceva,
apelati la acest model simplu - ethos, logos, pathos. Veti descoperii ca
in 25 de secole nu si-a pierdut nimic din eficacitate.
PRINCIPIILE INTREPRINZATORILOR DE SUCCES
- Desigur ca este imposibil, spuse regina, insa trebuie sa crezi!
- Dar, regina mea, raspunse Alice, eu nu pot sa cred in lucruri imposibile!
- Asta pentru ca nu ai experienta, spuse regina, si nu ai fost bine educata.
Cand aveam varsta ta, credeam chiar si in patru lucruri imposibile, inainte de micul dejun!"
(Din "Alice in tara minunilor" de Lewis Caroll).
Vreau sa va ofer o serie de consideratii generale asupra carora sa reflectati:
1.Ceea ce simtim intr-o situatie data nu are nimic de-a face cu situatia insasi,
ci mai curand depinde de elementele specifice asupra carora hotaram sa ne concentram,
mai mult sau mai putin constient.
2.Daca suntem intr-o dispozitie proasta, avem tendinta sa vedem doar aspectele negative ale unei situatii;
daca suntem bine dispusi, totul ni se pare bun si pozitiv.
3.Important este ca, in timp ce realitatea nu se schimba, se schimba interpretarea noastra.
Legat de aceasta, cu riscul de a parea evident si banal,
as vrea sa va amintesc ca ceea ce am spus functioneaza in doua sensuri:
daca ma concentrez asupra aspectelor negative ale unei situatii,
starea mea de spirit se va inrautati in mod inevitabil si viceversa.
Dar ceea ce este negativ sau pozitiv ramane astfel,
independent de interpretarea mea. Adevarata problema este ca,
daca raman concentrat asupra aspectelor negative,
imi impiedic de fapt creierul sa vada posibilele solutii ale unei situatii date.
In acest caz sa spunem ca, pentru a gasi solutii,
ne este mult mai util sa ne concentram asupra aspectelor pozitive.
Toate cele de mai sus ne duc la conceptul de CREDINTA sau PRINCIPIU.
Analizand persoane care au avut succes in afaceri si persoane care au dat faliment,
s-a descoperit ca adevarata diferenta nu consta in inteligenta, varsta,
capital sau fizic, ci in sistemul de credinte (principii).
Va prezint cele sapte lucruri in care cred in mod invariabil persoanele care au succes:
1.Eu sunt singurul responsabil pentru urmarirea obiectivelor mele.
Cei care au avut succes nu se plang niciodata de situatii.
Ei incearca sa modeleze aceste situatii conform vointei lor.
In orice situatie, chiar si in cea mai dramatica,
avem posibilitatea sa alegem intre a reactiona pasiv si a actiona exploatand
la maximum resursele pe care le avem la dispozitie.
A te concentra asupra propriilor limite echivaleaza cu a alege paralizia.
2.Nu exista esecul, exista doar rezultate.
Nimeni nu a reusit totul de la prima incercare, toti au trecut prin esecuri si probleme financiare;
au mers insa mai departe, considerand aceste probleme ca fiind temporare si schimband strategia de atac.
(Va amintiti modelul TOTE?).
3.Lucrurile nu se imbunatatesc din intamplare, ci numai in urma intreprinderii actiunilor adecvate.
Este o consecinta a ideii precedente. Cine doreste sa obtina rezultate,
reuseste urmarind anumite proceduri, nu asteapta daruri din cer.
Cand urmarim pe cineva din afara, ne este foarte simplu sa prevedem rezultatele pe care le va obtine,
pe baza actiunilor pe care le intreprinde.
Sa reusim acest lucru cu noi insine este mai dificil, dar are o importanta fundamentala.
4.Munca este ceva distractiv.
Nimeni nu a avut niciodata succes urmarind pur si simplu imbogatirea, ci dimpotriva,
facand extraordinar de bine ceva ce ii placea.
Banii trebuie sa reprezinte o consecinta secundara si nu scopul cel mai important.
Altfel nu s-ar explica de ce miliardari ca Bill Gates, Silvio Berlusconi, Donald Trump
continua sa lucreze 16 ore pe zi fara pauze, desi ar putea sa-si permita o vacanta fara sfarsit.
5.Nu exista succes de lunga durata fara sacrificii.
Cine a avut succes s-a implicat cu toate fortele in intreprinderea in care a crezut,
sacrificand prietenii, distractiile si odihna.
Nici o mare opera nu s-a realizat intr-un timp scurt si cu implicare redusa.
6.Oamenii reprezinta resursa noastra cea mai importanta.
Analizandu-i pe cei care au avut realizari deosebite,
vom descoperi ca le-au avut pentru ca au stiut cum sa utilizeze
cel mai bine resurele si capacitatile persoanelor din jurul lor.
Multi dintre creatorii marilor imperii financiare, ca Ford sau Onassis,
aveau o pregatire scolara limitata, dar au stiut sa se inconjoare cu consilieri competenti.
7.Daca reusim sa dam celorlalti ceea ce doresc si au nevoie,
atunci ei ne vor da ceea ce noi dorim si avem nevoie.
Am mai vorbit despre aceasta in primul nostru articol.
Succesul nostru, chiar si cel exprimat in bani,
este masura exacta a utilitatii noastre pentru ceilalti si pentru societate.
Daca ceea ce facem noi nu este util nimanui, indiferent de cat de bine este facut sau de cat efort am depus,
aceasta nu va produce nici o centima. Exista, desigur, multe alte credinte care ne pot fi utile,
dar aceasta reprezinta deja cea mai buna baza de pornire.
Daca nu v-am convins, va propun sa incercati sa demonstrati adevarul urmatoarelor propozitii,
care de fapt reprezinta negatii ale principiilor mai sus mentionate:
1.Nu sunt eu responsabil pentru ceea ce mi se intampla, circumstantele decid pentru mine.
2.Daca dau faliment o data, voi da faliment pentru totdeauna si nici nu mai merita sa incerc.
3.Afacerile merg bine numai daca exista mult noroc.
4.Munca este o povara si un blestem din ceruri.
5.Rezultatele ar trebui sa se obtina imediat si fara prea multa greutate.
6.Ar trebui sa facem totul singuri si sa nu ne incredem in nimeni.
7.Ceea ce fac eu ar trebui sa fie considerat pretios, chiar daca nu este util nimanui.
Nu este asa ca argumentele pe care le gasiti sunt neconvingatoare si lipsite de forta?
De fapt ele apartin celor care nu reusesc sa realizeze nimic pozitiv in viata.
Subliniez inca o data, faptul ca noi suntem aceia care decidem in ce credem.
Deci, atentie, in acest caz noi alegem daca suntem invingatori sau invinsi.
Reflectati bine!
- Dar, regina mea, raspunse Alice, eu nu pot sa cred in lucruri imposibile!
- Asta pentru ca nu ai experienta, spuse regina, si nu ai fost bine educata.
Cand aveam varsta ta, credeam chiar si in patru lucruri imposibile, inainte de micul dejun!"
(Din "Alice in tara minunilor" de Lewis Caroll).
Vreau sa va ofer o serie de consideratii generale asupra carora sa reflectati:
1.Ceea ce simtim intr-o situatie data nu are nimic de-a face cu situatia insasi,
ci mai curand depinde de elementele specifice asupra carora hotaram sa ne concentram,
mai mult sau mai putin constient.
2.Daca suntem intr-o dispozitie proasta, avem tendinta sa vedem doar aspectele negative ale unei situatii;
daca suntem bine dispusi, totul ni se pare bun si pozitiv.
3.Important este ca, in timp ce realitatea nu se schimba, se schimba interpretarea noastra.
Legat de aceasta, cu riscul de a parea evident si banal,
as vrea sa va amintesc ca ceea ce am spus functioneaza in doua sensuri:
daca ma concentrez asupra aspectelor negative ale unei situatii,
starea mea de spirit se va inrautati in mod inevitabil si viceversa.
Dar ceea ce este negativ sau pozitiv ramane astfel,
independent de interpretarea mea. Adevarata problema este ca,
daca raman concentrat asupra aspectelor negative,
imi impiedic de fapt creierul sa vada posibilele solutii ale unei situatii date.
In acest caz sa spunem ca, pentru a gasi solutii,
ne este mult mai util sa ne concentram asupra aspectelor pozitive.
Toate cele de mai sus ne duc la conceptul de CREDINTA sau PRINCIPIU.
Analizand persoane care au avut succes in afaceri si persoane care au dat faliment,
s-a descoperit ca adevarata diferenta nu consta in inteligenta, varsta,
capital sau fizic, ci in sistemul de credinte (principii).
Va prezint cele sapte lucruri in care cred in mod invariabil persoanele care au succes:
1.Eu sunt singurul responsabil pentru urmarirea obiectivelor mele.
Cei care au avut succes nu se plang niciodata de situatii.
Ei incearca sa modeleze aceste situatii conform vointei lor.
In orice situatie, chiar si in cea mai dramatica,
avem posibilitatea sa alegem intre a reactiona pasiv si a actiona exploatand
la maximum resursele pe care le avem la dispozitie.
A te concentra asupra propriilor limite echivaleaza cu a alege paralizia.
2.Nu exista esecul, exista doar rezultate.
Nimeni nu a reusit totul de la prima incercare, toti au trecut prin esecuri si probleme financiare;
au mers insa mai departe, considerand aceste probleme ca fiind temporare si schimband strategia de atac.
(Va amintiti modelul TOTE?).
3.Lucrurile nu se imbunatatesc din intamplare, ci numai in urma intreprinderii actiunilor adecvate.
Este o consecinta a ideii precedente. Cine doreste sa obtina rezultate,
reuseste urmarind anumite proceduri, nu asteapta daruri din cer.
Cand urmarim pe cineva din afara, ne este foarte simplu sa prevedem rezultatele pe care le va obtine,
pe baza actiunilor pe care le intreprinde.
Sa reusim acest lucru cu noi insine este mai dificil, dar are o importanta fundamentala.
4.Munca este ceva distractiv.
Nimeni nu a avut niciodata succes urmarind pur si simplu imbogatirea, ci dimpotriva,
facand extraordinar de bine ceva ce ii placea.
Banii trebuie sa reprezinte o consecinta secundara si nu scopul cel mai important.
Altfel nu s-ar explica de ce miliardari ca Bill Gates, Silvio Berlusconi, Donald Trump
continua sa lucreze 16 ore pe zi fara pauze, desi ar putea sa-si permita o vacanta fara sfarsit.
5.Nu exista succes de lunga durata fara sacrificii.
Cine a avut succes s-a implicat cu toate fortele in intreprinderea in care a crezut,
sacrificand prietenii, distractiile si odihna.
Nici o mare opera nu s-a realizat intr-un timp scurt si cu implicare redusa.
6.Oamenii reprezinta resursa noastra cea mai importanta.
Analizandu-i pe cei care au avut realizari deosebite,
vom descoperi ca le-au avut pentru ca au stiut cum sa utilizeze
cel mai bine resurele si capacitatile persoanelor din jurul lor.
Multi dintre creatorii marilor imperii financiare, ca Ford sau Onassis,
aveau o pregatire scolara limitata, dar au stiut sa se inconjoare cu consilieri competenti.
7.Daca reusim sa dam celorlalti ceea ce doresc si au nevoie,
atunci ei ne vor da ceea ce noi dorim si avem nevoie.
Am mai vorbit despre aceasta in primul nostru articol.
Succesul nostru, chiar si cel exprimat in bani,
este masura exacta a utilitatii noastre pentru ceilalti si pentru societate.
Daca ceea ce facem noi nu este util nimanui, indiferent de cat de bine este facut sau de cat efort am depus,
aceasta nu va produce nici o centima. Exista, desigur, multe alte credinte care ne pot fi utile,
dar aceasta reprezinta deja cea mai buna baza de pornire.
Daca nu v-am convins, va propun sa incercati sa demonstrati adevarul urmatoarelor propozitii,
care de fapt reprezinta negatii ale principiilor mai sus mentionate:
1.Nu sunt eu responsabil pentru ceea ce mi se intampla, circumstantele decid pentru mine.
2.Daca dau faliment o data, voi da faliment pentru totdeauna si nici nu mai merita sa incerc.
3.Afacerile merg bine numai daca exista mult noroc.
4.Munca este o povara si un blestem din ceruri.
5.Rezultatele ar trebui sa se obtina imediat si fara prea multa greutate.
6.Ar trebui sa facem totul singuri si sa nu ne incredem in nimeni.
7.Ceea ce fac eu ar trebui sa fie considerat pretios, chiar daca nu este util nimanui.
Nu este asa ca argumentele pe care le gasiti sunt neconvingatoare si lipsite de forta?
De fapt ele apartin celor care nu reusesc sa realizeze nimic pozitiv in viata.
Subliniez inca o data, faptul ca noi suntem aceia care decidem in ce credem.
Deci, atentie, in acest caz noi alegem daca suntem invingatori sau invinsi.
Reflectati bine!